- Focus op duurzame transities
Bureau MVO is geen algemeen communicatiebureau met ESG als bijzaak, maar een specialist in communicatie rondom duurzame transities zoals de energie-, circulaire, zorg- en landbouwtransitie. De nadruk ligt op gedragsverandering en participatie, niet alleen op informeren. - MVO als intrinsieke drijfveer
Waar veel ESG-bureaus vooral werken vanuit compliance, KPI’s en rapportages, vertrekt Bureau MVO vanuit maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) als intrinsieke motivatie. Duurzaamheid is geen vinkje, maar een kernwaarde die voelbaar wordt gemaakt in communicatie. - Storytelling en creativiteit
Storytelling staat centraal: het verhaal van organisaties wordt zo verteld dat het verbindt, inspireert en activeert. Bureau MVO zet hiervoor creatieve formats in zoals video, podcasts, events en campagnes, in plaats van alleen formele ESG-communicatie. - Full-service met focus op impact
Van strategie en positionering tot content, PR, online kanalen en events: Bureau MVO biedt full-service communicatie, altijd met focus op maatschappelijke impact en gedragsverandering, niet uitsluitend reputatie of verantwoording. - Netwerk- en samenwerkingsgericht
Bureau MVO verbindt organisaties, experts en stakeholders die werken aan dezelfde duurzame doelen. Hun aanpak is sterk samenwerkingsgericht en benut een relevant netwerk binnen het duurzaamheidsdomein. - Praktisch en activerend
De communicatie is gericht op activeren en in beweging brengen van doelgroepen. Niet alleen uitleggen wat ESG is, maar laten zien wat mensen concreet kunnen doen binnen transities. - Creatieve studio en budgetbewust
Met een eigen contentstudio en slimme, onorthodoxe communicatiemiddelen weet Bureau MVO ook met beperkte budgetten zichtbaar en effectief te zijn.
Bureau MVO onderscheidt zich door een combinatie van transitie-denken, intrinsieke MVO-gedrevenheid, sterke storytelling en praktische impactgerichte communicatie. Daarmee wijkt het af van veel ESG-bureaus die vooral data-, rapportage- en compliance-gedreven werken.